Uitleg en een voorbeeld van onze service en onderhoud overeenkomst
Download hier de Overeenkomst service en onderhoud. De onderstaande tekst is daarin ook opgenomen.
1.1. Onderhoud
Tot het onderhoud wordt tenminste gerekend:
- Het periodiek onderhoud aan, respectievelijk inspecteren van het toestel conform de onderhoudssystematiek van de fabrikant.
- Het inspecteren van de randapparatuur, rookgasafvoer en rioolafvoer.
- De controle op de warmwaterhoeveelheid per minuut, voor zover van toepassing.
- De controle of de opstellingsruimte voldoet aan de veiligheidsvoorschriften.
- Het zo nodig bijvullen van het toestel, voor zover van toepassing.
- Het opmaken van een inspectierapport ten behoeve van de klant.
1.2. Onterechte storingsmeldingen
Storingen die niet onder het contract vallen:
- Een defecte elektrische zekering of hoofdschakelaar.
- Een gesloten gaskraan.
- Een onjuiste stand van de thermostaat.
- Een te laag waterpeil in de cv-installatie.
- Een storing veroorzaakt door (de)montagewerk.
- Het niet of niet voldoende zijn uitgevoerd van door het bedrijf geadviseerde reparaties en/of door het bedrijf geadviseerde vervanging van onderdelen.
- Een gedoofde waakvlam, tenzij deze niet wil blijven branden.
- Een storing als gevolg van blikseminslag, bevriezing, verstopping of kalkafzetting.
1.3. Toestelonderdelen
Onder toestelonderdelen worden verstaan de onderdelen die zich binnen de mantel van het toestel bevinden. Deze vallen tot een maximum van € 275,- per gebeurtenis binnen deze overeenkomst. Voor onderdelen die niet meer leverbaar zijn kan Kemkens niet aansprakelijk gesteld worden.
1.4. Randapparatuur
Onder randapparatuur wordt verstaan (zolang deze zich niet binnen de behuizing bevindt):
- Het expansievat
- De overstort
- De vulkraan
- De inlaatcombinatie
- De radiatorkra(a)n(en)
- De merkgebonden thermostaat
1.5. Installatieonderdelen
Onder installatieonderdelen worden verstaan:
- De radiatoren
- De bij het geheel horende leidingsystemen (cv, gas, water, riolering)
- De rookgasafvoer
- De niet merkgebonden thermostaat
- De thermostaatkabel
1.6. Eerste inspectiebeurt*
Alvorens een abonnement te kunnen aangaan dient, schriftelijk en naar waarheid, aan Kemkens onder meer het merk, het type en het bouwjaar van het toestel in kwestie te worden bekend gemaakt. Op grond van deze gegevens kan Kemkens besluiten een 1e inspectiebeurt te willen uitvoeren. Zij treden daartoe in overleg met de klant (in spe). De inspectiebeurt vindt plaats voordat het contract wordt aangegaan dan wel binnen 2 maanden na sluiting van het contract.
*Een eventuele noodzakelijke saneringsbeurt (>60 minuten) en benodigde onderdelen worden separaat in rekening gebracht.
1.7 Onderdelen Garantie Contract
Onderdelen Garantie Contract is uitsluitend af te sluiten met een geldige overeenkomst van de ketelleverancier én als die betreffende overeenkomst is bijgesloten. Door ondertekening van het Onderdelen Garantie Contract gaat u tevens akkoord met de algemene voorwaarden van uw ketelleverancier.
Wilt u meer weten over onze service en onderhoud overeenkomst?
Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Wilt u weten hoe Kemkens omgaat met uw persoonsgegevens, bekijk dan ons privacy statement.