Veelgestelde vragen

 

Op deze pagina leest u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. 

Veelgestelde vragen storing en onderhoud

 

Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via telefoonnummer 088 - 50 50 300. Bij een minder-urgente storing kunt u onderstaand storingsformulier invullen. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door. 

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.

 


Als er geen warm water uit de kraan komt, is het belangrijk om te controleren of: 

  • er minder warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • er uit geen enkele kraan (ook wel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt. 

Warm water uit minimaal één kraan
Als er uit tenminste één kraan warm water komt of als er minder warm water uit de kraan komt, dan wordt er wél warm water aan de woning geleverd maar niet op alle tappunten. Dit duidt op een storing bij een tappunt of in de leiding die daar naartoe loopt. 


Geen warm water uit alle kranen
Als er uit geen enkele kraan in de woning warm water komt, neem dan telefonisch contact met ons via telefoonnummer 088 - 50 50 300 of vul onderstaand storingsformulier in. Het is ook belangrijk om te controleren of de buren ook deze storing hebben. Als dat het geval is, dan is er sprake van een centrale storing. Er komt in dat geval geen monteur bij u thuis voor een servicebezoek. De monteur brengt dan een bezoek aan de centrale technische ruimte. Heeft u als enige bewoner geen warm water, dan komt er wel een monteur bij u thuis.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Heeft u in een deel van de woning geen warmte, dan wordt er wel warmte geleverd maar deze wordt niet (goed) doorgeleid aan alle ruimtes. In dat geval is er sprake van een storing in de binneninstallatie van de woning. Dat kan een storing zijn in bijvoorbeeld in de (kamer)thermostaat, de regelaar, een klep met motor of in een onderdeel van de vloerverdeler. 

 

Neem in dit geval contact met onze storingsdienst: 088 -  50 50 300 of meld uw storing online via onderstaand storingsformulier. Er komt vervolgens een monteur van Kemkens bij u thuis om de storing te verhelpen.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Controleer of de thermostaat goed staat ingesteld. Dit doet u de temperatuur op de thermostaat tijdelijk hoger te zetten dan de huidige temperatuur. Hierdoor kunt u na enige tijd controleren of het warmer wordt in de woning. Ook kunt u controleren of de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn. De thermostaat geeft aan wanneer de batterijen vervangen moeten worden.

 

Soortgelijke storing bij uw buren

Wordt het niet warmer in de woning? Vraag dan eens aan de buren of zij last hebben van dezelfde storing. Er kan dan sprake zijn van een centrale storing.

 

Meld de storing altijd bij Kemkens als er sprake is van een centrale storing of als er geen warmtelevering is in de gehele woning (ook als de buren wel warm water hebben). Bij een centrale storing komt er geen monteur bij u thuis. De monteur brengt dan een bezoek aan de centrale technische ruimte. Bij een storing aan uw binneninstallatie komt er wel een monteur bij u thuis. 

 

U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088 - 50 50 300 of onderstaand storingsformulier invullen. 

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Controleer of de thermostaat goed staat ingesteld. Dit doet u de temperatuur op de thermostaat lager in te stellen dan de huidige temperatuur. Hierdoor kunt u na enige tijd controleren of het kouder wordt in de woning. Ook kunt u controleren of de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn. De thermostaat geeft aan wanneer de batterijen vervangen moeten worden.

 

Soortgelijke storing bij uw buren

Wordt het niet koeler in de woning? Vraag dan eens aan de buren of zij last hebben van dezelfde storing. Er kan dan sprake zijn van een centrale storing.

 

Meld de storing altijd bij Kemkens als er sprake is van een centrale storing of als er een koude storing is in uw woning. Bij een centrale storing komt er geen monteur bij u thuis. De monteur brengt dan een bezoek aan de centrale technische ruimte. Bij een storing aan uw binneninstallatie komt er wel een monteur bij u in de woning. 

 

U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088 -  50 50 300 of onderstaand storingsformulier invullen. 

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Wordt een deel van de woning niet koud, dan wordt er wel koude geleverd, maar deze wordt niet (goed) doorgeleid aan alle ruimtes. In dat geval is sprake van een storing aan de binneninstallatie. 

 

Neem in dit geval contact met onze storingsdienst: 088 50 50 300 of meld uw storing online via onderstaand storingsformulier. Er komt vervolgens een monteur van Kemkens bij u thuis om de storing te verhelpen.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Probleem*
Omschrijf de storing zo nauwkeurig mogelijk*

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


 

Veelgestelde vragen tarief, voorschotnota en jaarafrekening

Een voorschotnota is gebaseerd op het verwachte verbruik. De hoogte van het bedrag wordt berekent op basis van de leveringstarieven, uw verbruik van vorig jaar en vaste leveringskosten (vastrecht). Is er geen bekend verbruik, bijvoorbeeld omdat u er pas woont? Dan maken we een schatting van het verwachte energieverbruik. Hierbij kijken we naar het gemiddelde verbruik van vergelijkbare appartementen of woningen.

 

De voorschotnota is dus niet gebaseerd op de werkelijke kosten. De werkelijke kosten vindt u terug op de jaarafrekening. 


Ja, dat kan. Wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag voldoende moet zijn om het verwachte energieverbruik te dekken. U kunt het voorschotbedrag niet aanpassen als u binnen 6 weken uw jaarrekening ontvangt. Nadat u deze heeft ontvangen, kunt u het voorschotbedrag aanpassen. 

 

U kunt het voorschotbedrag wijzigen via onderstaand formulier. Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt, krijgt u van ons een bevestigingsmail.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer
E-mailadres*
Gewenst voorschotbedrag
Opmerkingen

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Eén keer per jaar maken we de balans op en sturen wij u de jaarrekening. Die sturen we jaarlijks vóór 1 juli of binnen één maand na verhuizing. Op de jaarrekening staan de meterstanden en hoeveel energie u heeft verbruikt. Dit verbruik wordt berekend aan de hand van de begin- en eindstand. Ook worden de vaste kosten berekend. De vaste en variabele kosten worden bij elkaar opgeteld en dat is dan het bedrag wat u dat jaar aan totale kosten heeft gemaakt.


Eén keer per jaar maken we de balans op en sturen wij u de jaarafrekening. Die sturen we jaarlijks vóór 1 juli. 


Neem contact met ons op als u denkt dat uw jaarafrekening niet klopt. U kunt hiervoor het onderstaande contactformulier invullen. Geef bij het veld Opmerking aan wat er volgens u niet klopt. 

 

U mag ons natuurlijk ook bellen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 - 16.30 uur bereikbaar via telefoonnummer 088 - 50 50 300. 

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer
E-mailadres*
Opmerkingen

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.


Ga naar https://kemkens.inzichtinduurzaamheid.nl/account-aanmaken

  1. Geef uw naam en emailadres op, kies een veilig wachtwoord.
  2. Geef uw straatnaam en huisnummer in plus de postcode
  3. Wacht tot de koppelcode per mail verzonden wordt. Dit kan tot 24 uur duren.

Na het ingeven van de koppelcode kunt u de informatie inzien.


We kunnen niet van alle woningen de watermeterstanden op afstand uitlezen. Helaas zijn deze verbruiken dan ook niet zichtbaar.


U ontvangt uw eindafrekening uiterlijk 6 weken na de verhuizing. 


Veelgestelde vragen mutatie doorgeven

 

Wijzigt de woonsituatie op het leveradres, dan kunt u dit eenvoudig doorgeven via het mutatieformulier


Veelgestelde vragen dashboard

Veel gestelde vragen: Dashboard Inzicht in Duurzaam


Deze map bevat geen veelgestelde vragen.


Terug

 

 

Stel hier uw vraag

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer
E-mailadres*
Opmerkingen

Kemkens gebruikt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie en afmeldmogelijkheden vindt u in ons privacy statement.

© 2023, Kemkens.

Alle rechten voorbehouden   |   Privacy statement

Een ogenblik geduld a.u.b. Uw aanvraag wordt verwerkt.