Gezondheid staat voorop. Maatregelen coronavirus

Kemkens heeft veel contact met bewoners, waaronder ook kwetsbare doelgroepen. Wij willen onze bijdrage leveren om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en houden ons aan het protocol Samen veilig doorwerken van de Rijksoverheid, Bouwend Nederland en Techniek Nederland. Onze werkwijze is als volgt:

  • Wij houden ons aan de hygiëneregels om besmetting te voorkomen;
  • Medewerkers met ziekteverschijnselen (verkoudheid, hoesten, niezen, keelpijn en/of koorts) blijven thuis;
  • Medewerkers die gedurende de werkdag gezondheidsklachten krijgen, stoppen hun werkzaamheden en gaan naar huis;
  • Waar mogelijk werken medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis;
  • Externe afspraken worden zoveel mogelijk verplaatst of telefonisch gehouden.

Onze werkzaamheden

Wij hanteren de volgende maatregelen en richtlijnen:

  • We vragen bewoner(s)/klanten met een geplande afspraak om bij gezondheidsklachten contact met ons op te nemen om de afspraak te verzetten;
  • Bij het maken of bevestigen van een afspraak vragen we of de bewoner(s) gezondheidsklachten (verkoudheid, hoesten, keelpijn, koorts) hebben of behoren tot de kwetsbare groepen. Is dat zo? Dan verplaatsen we de afspraak naar een later tijdstip;
  • Hebben de bewoner(s) geen gezondheidsklachten, is geen sprake van een (vermoedelijke) coronabesmetting of behoren de bewoner(s) niet tot de kwetsbare groepen*, dan gaat de afspraak gewoon door. Hierbij volgen wij de voorgeschreven hygiënemaatregelen op om besmetting te voorkomen.
  • Om veilig te kunnen werken in een veilige omgeving, vragen wij de bewoner vooraf altijd om:
    • minimaal 1,5 meter afstand te houden;
    • niet aanwezig te zijn in de ruimte waar wij aan het werk moeten;
    • de woning goed te ventileren;
    • de installatie goed bereikbaar te maken;
    • toiletten schoon te houden;
    • handvatten en deurklinken goed schoon te houden.
  • Bij het daadwerkelijke bezoek zal onze medewerker een laatste risicoanalyse uitvoeren. Bij een gezondheidsrisico voor de bewoner(s) of onze medewerker(s) voert onze medewerker geen werkzaamheden uit en wordt de afspraak geannuleerd. Via de gebruikelijke manieren kan vervolgens een nieuwe afspraak worden gemaakt, mits de situatie dit toelaat;
  • Onze medewerkers zijn vrij om de werkzaamheden te stoppen wanneer de hygiëneregels niet worden opgevolgd door de bewoner(s);
  • Onze medewerker tekent in opdracht van de klant de werkbon af op zijn digitale device;
  • Voor een vrijblijvende offerteaanvraag bieden wij de extra mogelijkheid om een videogesprek met één van onze adviseurs te hebben en zo samen de woning door te lopen. De offerte wordt vervolgens per e-mail verstuurd.

* Kwetsbare groepen zijn ouderen (70 jaar en ouder) en mensen met onderliggende aandoeningen (hart-, long-, of nieraandoeningen, diabetespatiënten, kankerpatiënten, personen met verminderde weerstand tegen infecties).

 

Spoedwerkzaamheden bij bewoner(s) zonder gezondheidsklachten

We voeren wel spoedwerkzaamheden uit. Hierbij houden wij ons aan de RIVM-richtlijnen m.b.t. afstand houden en hygiëne.

 

Spoedwerkzaamheden bij klanten met gezondheidsklachten of kwetsbare groepen

We voeren alleen werkzaamheden uit wanneer er sprake is van een ernstige storing of calamiteit. Hieronder verstaan wij:

  • Geen warm water en/of verwarming
  • Gaslekkage
  • Koolmonoxidemelding
  • Ernstige waterlekkage

Bij het uitvoeren van de werkzaamheden hanteren wij extra maatregelen, namelijk:

  • We bespreken voor het bezoek telefonisch met de bewoner dat de voordeur bij aankomst openstaat of door iemand anders vanuit buiten wordt geopend;
  • De bewoner(s) bevinden zich in een andere ruimte;
  • Wij communiceren, indien nodig, via de telefoon met de bewoner.

Spoedwerkzaamheden bij bewoner(s) die (mogelijk) besmet zijn met het coronavirus

We voeren alleen werkzaamheden uit wanneer er sprake is van een ernstige storing of calamiteit. Hieronder verstaan wij:

  • Geen warm water en/of verwarming
  • Gaslekkage
  • Koolmonoxidemelding
  • Ernstige waterlekkage

Bij het uitvoeren van de werkzaamheden hanteren wij extra maatregelen, namelijk:

  • We bespreken voor het bezoek telefonisch met de bewoner dat de voordeur bij aankomst openstaat of door iemand anders vanuit buiten wordt geopend;
  • De bewoner(s) bevinden zich in een andere ruimte;
  • Wij communiceren, indien nodig, via de telefoon met de bewoner.

Heeft u vragen?

De ontwikkelingen rondom het coronavirus gaan snel. Met alle maatregelen willen wij de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk beperken. Wij hopen op uw begrip.

 

Heeft u vragen of wilt u uw afspraak verplaatsen? Neem dan contact met ons op via 088 - 50 50 300. We staan u graag te woord.

© 2016, Kemkens.

Alle rechten voorbehouden.

Een ogenblik geduld a.u.b. Uw aanvraag wordt verwerkt.