Kemkens trots op 1.000e review!

 

We zijn blij met en trots op onze 1.000ste review van de familie Damman in Nuenen. Nadat zij jarenlang een ketel van ons gehuurd hadden, besloten zij er nu 1 van ons te kopen.

 

Onze directeur, Joep Kemkens, is er persoonlijk naar toe gegaan om ze hiervoor te bedanken en de cheque te overhandigen voor 1.000 dagen garantie.

1.000ste review voor Kemkens

Al geruime tijd drong ons internetmarketing bureau, Leadrs, er bij ons op aan om reviews te gaan verzamelen. Met een review vraag je na het leveren van je diensten aan je klant hoe ze vinden dat je dit gedaan hebt en dit publiceer je vervolgens op het internet. Als andere potentiële klanten vervolgens gaan googelen op bijvoorbeeld het kopen van een cv-ketel, zorgt Google ervoor dat je beter gevonden wordt omdat je deze reviews hebt verzameld.

 

Daarnaast is het natuurlijk ook een fantastische tool om de kwaliteit van je werk in de gaten te houden en eventuele structurele problemen te signaleren en vervolgens op te lossen.

 

In februari 2014 hebben we besloten de stoute schoenen aan te trekken. Best eng die reviews, want het hield in dat we onze particuliere klanten echt om hun mening gingen vragen. Omdat we niet wisten wat ons te wachten stond zijn we gefaseerd, per vestiging, begonnen met het verzamelen.

 

Nadat we alle betrokkenen binnen het bedrijf geïnformeerd en geïnstrueerd hadden, zijn we de mails gaan versturen. En eigenlijk (eerlijk gezegd) een beetje tegen de verwachting in… er kwamen zoveel reacties waarin we geroemd worden over onze klantvriendelijkheid, snelheid van reageren, offerte uitbrengen en het plaatsen van de ketel. Bijna 40 procent van onze verzoeken wordt beantwoord! En zo positief ook. Zo positief zelfs dat het bijna ongeloofwaardig werd en we regelmatig moesten uitleggen hoe het werkt:

  • onze monteur levert de bon in van de geïnstalleerde ketel
  • we sturen de klant een email met 7 multiple choice vragen en 2 open vragen
  • een positieve reactie wordt direct geplaatst en een negatieve komt 2 weken in quarantaine. Binnen die 2 weken nemen we contact met de klant op,  lossen we het probleem op en sturen we de klant een verzoek om de review te herzien. Doet deze dat niet wordt alsnog de negatieve reactie geplaatst en een positieve reactie plaatsen we uiteraard direct.

Bij Kemkens werken we met mensen, daar gaat natuurlijk wel eens iets fout. Vandaar dat er nu ook een aantal negatieve reviews tussen staan. Maar juist van die reviews hebben we geleerd. Daar waar nodig was hebben we onze procedures aangepast én het probleem opgelost.

 

En het bewijs dat de reviews werken… dat hebben we ook al. Zo schreef een klant: "Ik heb voor Kemkens gekozen vanwege de vele positieve recensies op internet en ze hebben mijn verwachtingen helemaal waargemaakt."

 

Daarom zijn we zo blij met en trots op onze 1.000ste review van de familie Damman in Nuenen. Nadat zij jarenlang een ketel van ons gehuurd hadden, besloten zij er nu 1 van ons te kopen. Onze directeur, Joep Kemkens, is er persoonlijk naar toe gegaan om ze hiervoor te bedanken en de cheque te overhandigen voor 1.000 dagen garantie.

 

Wij vertrouwen erop dat er nog vele positieve reviews zullen volgen en zijn zo overtuigd van de werking dat we dit proces binnenkort ook gaan opstarten voor onze service- en onderhoudsdiensten.

© 2016, Kemkens.

Alle rechten voorbehouden.