Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via telefoonnummer 088 – 50 50 300. Bij een minder urgente storing kunt u onderstaand storingsformulier invullen. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door.
Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week via telefoonnummer 088 – 50 50 300. Bij een minder urgente storing kunt u onderstaand storingsformulier invullen. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door.
Als er geen warm water uit de kraan komt, is het belangrijk om te controleren of:
Warm water uit minimaal één kraan
Als er uit tenminste één kraan warm water komt of als er minder warm water uit de kraan komt, dan wordt er wél warm water aan de woning geleverd maar niet op alle tappunten. Dit duidt op een storing bij een tappunt of in de leiding die daar naartoe loopt.
Geen warm water uit alle kranen
Als er uit geen enkele kraan in de woning warm water komt, neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 088 – 50 50 300 of vul onderstaand storingsformulier in. Controleer ook even bij de buren of zij dezelfde storing hebben. Indien dit zo is, dan is er sprake van een centrale storing en komt de monteur niet bij u thuis voor een servicebezoek, maar brengt hij een bezoek aan de centrale technische ruimte. Heeft u als enige bewoner geen warm water, dan komt er wel een monteur bij u thuis.
Heeft u in een deel van de woning geen warmte, dan is er sprake van een storing in de binneninstallatie van de woning. Dat kan een storing zijn in bijvoorbeeld in de (kamer)thermostaat, de regelaar, een klep met motor of in een onderdeel van de vloerverdeler. Neem in dit geval contact met onze storingsdienst: 088 – 50 50 300 of meld uw storing online via onderstaand storingsformulier. Er komt vervolgens een monteur van Kemkens bij u thuis om de storing te verhelpen.
Controleer of de thermostaat goed staat ingesteld. Dit doet u door de temperatuur op de thermostaat tijdelijk hoger te zetten dan de huidige temperatuur. Hierdoor kunt u na enige tijd controleren of het warmer wordt in de woning. Ook kunt u controleren of de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn. De thermostaat geeft aan wanneer de batterijen vervangen moeten worden.
Soortgelijke storing bij uw buren
Wordt het niet warmer in de woning? Vraag dan eens aan de buren of zij last hebben van dezelfde storing. Er kan namelijk sprake zijn van een centrale storing.
Meld de storing altijd bij Kemkens als er sprake is van een centrale storing of als er geen warmtelevering in de gehele woning is (en de buren wel warm water hebben). Bij een centrale storing komt er geen monteur bij u thuis. De monteur brengt dan een bezoek aan de centrale technische ruimte. Bij een storing aan uw binneninstallatie komt er wel een monteur bij u thuis.
U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088 – 50 50 300 of onderstaand storingsformulier invullen.
Controleer of de thermostaat goed staat ingesteld. Dit doet u door de temperatuur op de thermostaat lager in te stellen dan de huidige temperatuur. Hierdoor kunt u na enige tijd controleren of het kouder wordt in de woning. Ook kunt u controleren of de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn. De thermostaat geeft aan wanneer de batterijen vervangen moeten worden.
Soortgelijke storing bij uw buren
Wordt het niet koeler in de woning? Vraag de buren of zij last hebben van dezelfde storing. Er kan namelijk sprake zijn van een centrale storing.
Meld de storing altijd bij Kemkens als er sprake is van een centrale storing of als er een koude storing in uw woning is. Bij een centrale storing komt er geen monteur bij u thuis. De monteur brengt dan een bezoek aan de centrale technische ruimte. Bij een storing aan uw binneninstallatie komt er wel een monteur bij u in de woning.
U kunt telefonisch contact met ons opnemen via 088 – 50 50 300 of het volgende storingsformulier invullen.
Wordt een deel van de woning niet koud, dan wordt er wel koude geleverd, maar wordt deze niet (goed) doorgeleid naar alle ruimtes. In dat geval is sprake van een storing aan de binneninstallatie.
Neem in dit geval contact met onze storingsdienst: 088 50 50 300 of meld uw storing online via onderstaand storingsformulier. Er komt vervolgens een monteur van Kemkens bij u thuis om de storing te verhelpen.
Een voorschotnota is gebaseerd op het verwachte energieverbruik. De hoogte van het bedrag wordt berekend op basis van de leveringstarieven, uw verbruik van vorig jaar en de vaste leveringskosten (vastrecht). Is er geen verbruik bekend, bijvoorbeeld omdat u er pas woont, dan wordt er een schatting gemaakt van het verwachte energieverbruik. Hierbij wordt gekeken naar het gemiddelde verbruik van vergelijkbare appartementen of woningen.
De voorschotnota is dus niet gebaseerd op de werkelijke kosten. De werkelijke kosten vindt u terug op de jaarafrekening.
Ja, dat kan. Wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag voldoende moet zijn om het verwachte energieverbruik te dekken. U kunt het voorschotbedrag niet aanpassen als u binnen 6 weken uw jaarrekening ontvangt. Na ontvangst van uw jaarrekening kunt u het voorschotbedrag wel weer aanpassen.
U kunt het voorschotbedrag wijzigen via het mutatieformulier. Zodra wij uw aanvraag hebben verwerkt, krijgt u van ons een bevestigingsmail.
Op de jaarrekening staan de meterstanden en uw verbruikte energie. Uw verbruik wordt berekend aan de hand van de begin- en eind meterstand. Ook worden de vaste kosten berekend. De vaste en variabele kosten bij elkaar opgeteld is het totaal aan kosten die u heeft gemaakt.
Eén keer per jaar maken we de balans op en sturen wij u de jaarrekening vóór 1 juli.
Neem contact met ons op als u denkt dat uw jaarafrekening niet klopt. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 – 16.30 uur bereikbaar via telefoonnummer 088 – 50 50 300.
Ga naar Inloggen – Inzichtinverbruik.nl
Na het ingeven van de koppelcode kunt u de informatie inzien.
We kunnen niet van alle woningen de watermeterstanden op afstand uitlezen. Helaas zijn deze verbruiken dan ook niet zichtbaar.
Eigenaren van de woning ontvangen binnen 6 weken na de verhuizing de eindnota. Huurders ontvangen de eindnota het kalenderjaar opvolgend na de verhuizing.
Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
"*" geeft vereiste velden aan
U kunt ons bellen via:
088 – 50 50 300
Stuur een e-mail naar:
klantenservice@kemkens.nl
Binnen enkele dagen ontvangt u van ons een reactie per mail.