
Een storing aan uw toestel?
Heeft u een storing aan uw cv-ketel, ventilatiesysteem, warmtepomp of zonnepanelen? Wij staan klaar om de storing zo snel mogelijk voor u op te lossen. U kunt uw storing telefonisch of via het formulier op deze pagina aan ons doorgeven. Om ervoor te zorgen dat we u zo snel mogelijk kunnen helpen, vragen we u vriendelijk om de storingscode op het display van het toestel direct aan ons door te geven.
Onze storingservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Met 8 vestigingen in Noord-Brabant, Gelderland en Zeeland is er altijd een monteur bij u in de buurt om de storing op te lossen.
Cv-ketel storing? Dit kunt u zelf controleren
Voordat u contact opneemt met onze storingsdienst, is het slim om eerst een paar dingen zelf te controleren. Vaak is het probleem eenvoudig op te lossen en voorkomt u dat u onnodig lang zonder verwarming of warm water zit.
Checklist
- Gaskraan
Staat deze open? Zo niet: open de gaskraan en start de ketel opnieuw. - Stroomvoorziening
Zit de stekker goed in het stopcontact? Zo niet:: stop de de stekker erin en reset het toestel. - Staat de thermostaat hoger dan de binnentemperatuur?
De radiatoren blijven koud wanneer de thermostaat lager staat dan de huidige temperatuur in de ruimte. Als de thermostaat op 19 graden staat terwijl het binnen 20 graden is, slaat de verwarming niet aan. - Staan er (genoeg) radiatoren open?
Heeft u de radiatoren dichtgedraaid om energie te besparen? Dit heeft alleen zin in een ongebruikte kamer. In algemene ruimtes kunt u beter alle radiatoren openzetten. - Storingscode
Staat er een foutmelding op het display? Noteer deze voor de monteur. - Storingscode en resetknop
Heeft uw toestel een resetknop? Druk deze in om opnieuw te starten. Verdwijnt de storing niet? Neem dan contact met ons op. - Zekeringen en aardlekschakelaar
Controleer de meterkast. Is er iets uitgevallen? Herstel dit en reset de ketel. - Warmwaterkraan
Druppelt er een kraan? Draai deze goed dicht. Een lekkende kraan kan de verwarming blokkeren. - Waterdruk
De druk moet tussen de 1,5 en 2,0 bar liggen. Is dat niet zo? Vul bij volgens de handleiding. (link naar hoe bij te vullen) - Waakvlam (bij oudere toestellen)
Controleer of de waakvlam brandt. Zo niet, steek deze aan.
Nog steeds een storing?
Met een onderhoudscontract van Kemkens wordt u snel geholpen. Bel 088-50 50 300 of vul ons storingsformulier in.
Meld hier uw storing en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.
"*" geeft vereiste velden aan
Instructie cv-ketel bijvullen en/of ontluchten
Hoort u water stromen in uw radiator of hoort u de radiator kloppen/tikken, dan is het wellicht nodig om de cv-ketel bij te vullen en de radiatoren te ontluchten. Bekijk onze instructievideo’s en ontdek hoe u zelf uw ketel kunt bijvullen en/of uw verwarming kunt ontluchten. Blijft de cv-ketel na het bijvullen en/of ontluchten een storing geven, dan adviseren wij u om contact op te nemen met onze storingsdienst.
Snelle hulp bij een urgente situatie
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, is onze storingsdienst 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Wanneer u telefonisch contact met ons opneemt, bepalen we samen welke urgentie uw situatie heeft. Onze deskundige en ervaren monteurs komen:
Minder urgente storingen kunt u online melden. Onder een minder urgente storing vallen storingen waarbij uw veiligheid niet in gevaar is. Na het melden van de storing nemen wij binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u op. Wij maken in overleg met u een afspraak, rekening houdend met de urgentie en situatie van de storing.

Storing herkennen
Herken de meest voorkomende cv-ketel storingen. Bekijk ons overzicht van de meest voorkomende storingen(PDF).

Controle bij storing
Voordat u een afspraak maakt met onze storingsdienst voor uw centrale verwarming, zijn er een aantal punten die u zelf even kunt controleren (PDF).

Storing melden
U kunt direct online uw storing melden. Wij nemen vervolgens binnen enkele werkdagen contact met u op!