Doorzoek onze veelgestelde vragen of kies een categorie
Alle vragen uit de categorie:
Service en onderhoud
Wilt u ook zorgeloos genieten? Vul dan het formulier in op onze pagina over onderhoud. Wij nemen vervolgens zo snel mogelijk contact met u op voor het maken van een afspraak voor de gratis cv-ketel check, die u ontvangt bij het afsluiten van een onderhoudsabonnement.
Elke 24 maanden komt een monteur langs om uw toestel te controleren en schoon te maken. Heeft u onverhoopt toch een storing aan uw toestel, dan staat onze storingsdienst 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar. Dus ook bijvoorbeeld op tweede kerstdag zijn wij u graag van dienst! U zit dan ook nooit lang zonder een goed functionerend toestel. Met het Onderhoud & Serviceabonnement van Kemkens bent u verzekerd van:
- periodiek onderhoud;
- deskundige adviseurs & monteurs;
- 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar;
- storingsmelding, dezelfde dag geholpen;
- geen voorrijkosten en geen uurloon.
Heeft u nog geen onderhoudscontract? Ga dan naar onze pagina over onderhoud en sluit direct een contract af.
Het is aan te raden om gelijk bij de aanschaf van de nieuwe cv-ketel een service- en onderhoudscontract af te sluiten voor na de garantieperiode. U wilt natuurlijk niet het risico lopen om zonder warm water of zonder verwarming te komen zitten. Een andere reden om een service en onderhoudscontract af te sluiten is omdat de meeste ketelfabrikanten het als een vereiste voor de garantie stellen dat het toestel tweejaarlijks onderhouden moet wordt vanaf datum ingebruikname.
U kunt een keuze maken uit verschillende soorten onderhoudscontracten. Zo betaalt u nooit teveel voor de mate van service die u wenst en die bij het toestel past. Met ieder contract bent u ervan verzekerd dat er bij een storing snel een monteur bij u langs komt. Tevens komen onze monteurs iedere twee jaar langs voor een onderhoudsbeurt. Indien u niet goed weet welk contract het beste bij u past dan kunt u natuurlijk contact opnemen. Wij adviseren u graag.
U kunt bij Kemkens overstappen naar een andere abonnementsvorm, mits uw toestel en installatie aan de voorwaarden voor dat abonnement voldoen. Indien u het abonnement wenst aan te passen, dan kunt u dat aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar klantenservice@kemkens.nl.
Gasgestookte apparatuur zoals uw cv-ketel of warmwatertoestel dient regelmatig gecontroleerd te worden op een goede werking en veiligheid. Goed cv onderhoud voorkomt niet alleen onverwachte storingen, maar ook onnodige slijtage van uw kostbare apparatuur. En slijtage zal ook een hoger energieverbruik tot gevolg hebben. Dat is niet goed voor het milieu en ook niet voor uw portemonnee.
Wanneer u een onderhoudscontract afsluit, vindt er een periodiek controle plaats en worden eventuele problemen vroegtijdig gesignaleerd en voorkomen, zodat u niet in een koud huis zit of onder een koude douche komt te staan. Helaas zijn er voldoende voorbeelden uit de praktijk, waaruit blijkt dat een goede controle op de cv-ketel veel problemen kan voorkomen.
U kunt de tarieven voor onze onderhoudscontracten terug vinden op onze pagina over onderhoud.
Eens in de 24 maanden komt onze monteur bij u langs om uw toestel te controleren en schoon te maken volgens fabrieksspecificaties.
Iedere twee jaar ontvangt u van ons een bericht per post waarin aangekondigd wordt dat de monteur binnenkort langskomt voor het periodieke onderhoud. U kunt deze afspraak telefonisch laten aanpassen (bel naar: 088-5050330) of gemakkelijk zelf verzetten via Mijn Kemkens.
Wij betreuren het dat u deze keuze wilt maken. Het is van belang dat wij uw opzegging schriftelijk ontvangen. U kunt uw opzegging online doorgeven, een mail sturen naar klantenservice@kemkens.nl of een brief sturen naar: Postbus 205, 5340 AE in Oss.
Storingen ten gevolge van toevallige of moedwillige schade, beschadiging dan wel onoordeelkundige bediending of ten gevolge van werk dat is uitgevoerd door anderen dan het bedrijf vallen buiten het abonnement.
Het is belangrijk voor de werking van de cv-ketel dat er voldoende druk is. De meter bij uw toestel zou tussen de 1.5 en 2.0 atmosfeer moeten staan. Wanneer de ketel net geïnstalleerd is dan zal onze monteur de druk iets verhogen. Als de druk te laag is dan is het belangrijk dat de ketel bijgevuld wordt met water. Bekijk onze pagina over cv-ketel bijvullen voor een handige PDF en instructievideo met tips.
Als u water hoort stromen in uw verwarming, dan is het wellicht nodig om de verwarming of cv-ketel bij te vullen en de verwarming te ontluchten. U kunt ook een tik horen in uw radiator. Bekijk onze pagina over verwarming ontluchten voor een handige PDF en instructievideo met tips.
Indien u de temperatuur niet handmatig wenst te regelen, maar de temperatuur laten mee wisselen met het weer buiten dan kan een weersafhankelijke regeling een interessante optie voor u zijn. Er wordt dan een buitenvoeler geplaatst op een buitenmuur gelegen op het noorden, die de temperatuur buiten communiceert met de cv-ketel binnen. U kunt een stooklijn instellen op uw thermostaat, zodat de temperatuur nooit onder of boven de gewenste aantal graden komt. Een weersafhankelijke regeling is met name aan te raden voor grote ruimtes waar meerdere mensen aanwezig zijn. Het is niet zo dat u hiermee energie bespaart. Neem contact met ons op als u hier meer over wenst te weten.
Een modulerende thermostaat zorgt ervoor dat uw cv-ketel modulerend aangestuurd wordt. De thermostaat zorgt ervoor dat de ketel op de laagste stand zo lang mogelijk blijft branden. Hierdoor ervaart u een constante tempratuur in de ruimte wat zorgt voor extra comfort. Tevens bespaart u met een modulerende regeling in uw gasverbruik. Een ketel die steeds moet gaan branden omdat de temperatuur omhoog wordt gezet is minder zuinig dan een ketel die deze opstart niet steeds hoeft te maken. Neem contact met ons op wanneer u hier meer over wenst te weten.
Controleer of de radiatoren ontlucht zijn. Als dit niet helpt: de radiatoren die niet warm worden geheel open draaien en de thermostaat hoog zetten (mag wel op 30 graden). Dit een half uurtje laten duren. De ketel kan dan de eventueel aanwezige lucht in de installatie of betreffende radiatoren eruit drukken. Als dit niet werkt kunt u contact opnemen met de storingsdienst.
U kunt hier de algemene voorwaarden bekijken.
Indien de CV-ketel inspectiebeurt langer dan 60 minuten duurt, (bijvoorbeeld door achterstallig onderhoud) dan wordt het meerdere arbeidsloon in rekening gebracht. Benodigde tijd voor reparaties (buiten het toestelgerichte onderhoud) wordt altijd in rekening gebracht. Mocht uit de eerste inspectiebeurt blijken dat er sprake is van achterstallig onderhoud, dan brengen we in overleg met u het toestel direct in goede staat. De arbeidsuren en materiaalkosten worden in geval van achterstallig onderhoud apart in rekening gebracht, ongeacht de gekozen abonnementsvorm.
Eventuele materiaalkosten bij de CV-ketel inspectiebeurt worden altijd bij de klant in rekening gebracht. Dit geldt bij alle type abonnementen. Wanneer het toestel niet in onderhoud wordt genomen door Kemkens (bijvoorbeeld een zeer slechte staat van het toestel) wordt er bij de klant de voorrijkosten in rekening gebracht.
Vragen op categorie:
Geen antwoord gevonden op uw vraag?
Stel dan uw vraag aan één van onze medewerkers via het onderstaande formulier.