Doorzoek onze veelgestelde vragen of kies een categorie
Alle vragen uit de categorie:
Storing
Indien u met spoed een nieuwe ketel nodig heeft zorgen wij hiervoor. Onze adviseurs kunnen met spoed een offerte voor u opstellen. Indien u in de gelegenheid bent ons telefonisch te informeren (088-5050300) en eventueel foto’s per mail (verkoop@kemkens.nl) kunt versturen dan zorgen wij dat u de offerte binnen een uur per mail ontvangt. Indien u zonder warmte en/of warm water zit dan plaatsen wij binnen 48 uur, vanaf het moment dat u akkoord gaat met onze offerte.
Kunt u de storing niet zelf oplossen, neem dan direct contact met onze storingsdienst op. Onze storingsdienst is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar om uw storing op te lossen! Als u een storing heeft komt onze storingsmonteur snel bij u langs. Wij weten hoe vervelend een niet werkende verwarming is en doen ons best om dit zo snel mogelijk voor u te verhelpen.
Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor storingen via ons vaste telefoonnummer 088-5050330.
Er zijn dingen die u zelf kunt nakijken en waarmee u een storing eventueel zelf kunt oplossen. Het nakijken van de volgende punten helpt ons tevens om snel de oorzaak van uw storing te achterhalen, waardoor de monteur goed voorbereid bij u langs kan komen.
- Controleer of de gaskraan open staat. Indien deze dicht is: deze openen en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of de stekker in het stopcontact zit. Indien deze niet in het stopcontact zit; stekker in het stopcontact steken en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of de kamerthermostaat hoog genoeg staat. Zo niet, kamerthermostaat omhoog draaien.
- Controleer de zekeringen/stoppen en de aardlekschakelaar in de meterkast. Is deze uitgevallen of uitgeschakeld, dan dit herstellen en het toestel opnieuw starten (resetten) of ontsteken.
- Controleer of één van de kranen voor warmwater drupt. Zo ja, draai deze kranen goed dicht. Indien een kraan drupt zal de cv-ketel geen warmte afgeven aan de radiatoren.
- Controleer de druk in de cv-ketel: de wijzer van de drukmeter moet tussen de 1,5 en 2,0 atmosfeer staan. Zo niet, dan (indien mogelijk) bijvullen tot de juiste druk (zie cv-ketel bijvullen)
- Noteer de op het display getoonde storingscode (indien aanwezig). Deze is van belang bij een bezoek van de monteur. Deze code verdwijnt indien u stap 8 uitvoert.
- Heeft uw toestel een "resetknop", dan kunt u het toestel resetten door de knop in te drukken (zie gebruikershandleiding cv toestel).
- Controleer of de waakvlam van uw toestel brandt (indien aanwezig). Zo niet, steek de waakvlam aan.
- Indien het toestel nog in storing is, dan kunt u nu een afspraak maken met onze cv storingsdienst om de verwarming storing te verhelpen.
Indien u een urgente storing heeft komt er ’s avonds of in het weekend een monteur langs om de storing te verhelpen. Hier zijn uiteraard geen kosten* aan verbonden indien u een abonnement bij Kemkens heeft.
*Afhankelijk van uw abonnement bij Kemkens
Vragen op categorie:
Geen antwoord gevonden op uw vraag?
Stel dan uw vraag aan één van onze medewerkers via het onderstaande formulier.