Doorzoek onze veelgestelde vragen of kies een categorie
Alle vragen uit de categorie:
Cv-ketels
Afhankelijk van de leeftijd, een juiste energiezuinige werking en uw woonsituatie kan het raadzaam zijn om de aanschaf van een nieuw toestel te overwegen.
Beschikt u over een toestel van ons, dan wordt deze tijdens het onderhoud periodiek uitgebreid nagekeken. Wordt het toestel goedgekeurd, dan kunt u ervan uit gaan dat het nog goed functioneert. Wanneer de monteur beoordeelt dat het toestel niet meer in goede staat verkeerd, dan kan hij u aanraden een nieuw toestel te overwegen. Dit kan ook voorkomen bij het vaststellen van een gevaarlijke of risicovolle situatie rondom of in het toestel. Doorgaans adviseren wij dat een toestel met een leeftijd van 12 jaar of ouder vervangen zou kunnen worden.
Kemkens geeft u graag een advies op maat. Daarvoor kunt u contact opnemen met de afdeling Verkoop via 088-5050300 of per mail verkoop@kemkens.nl.
Ja, er zijn absoluut géén kosten verbonden aan een adviesgesprek met een adviseur, mits het niet om een complete installatie gaat wanneer er nog totaal geen leidingwerk in de woning aanwezig is. De offerte is geheel vrijblijvend en blijft een half jaar geldig. Daarna passen wij uw offerte graag aan naar de dán geldende prijzen en acties. U kunt een adviesgesprek aanvragen door te bellen naar 088-5050300 of te mailen naar verkoop@kemkens.nl.
Onze storingsmonteurs staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar om uw storing op te lossen!
Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor cv storingen via ons algemene storingsnummer: 088-5050330
Onze monteur komt de eerstvolgende dag langs als de storing niet 'urgent' is. Bekijk onze pagina over storingen om te zien wat een niet-urgente storing is.
Onze monteur komt dezelfde dag langs als uw toestel uitvalt tussen de maanden oktober t/m februari.
Onze monteur komt direct in actie als er door de storing schade kan ontstaan aan uw spullen of de spullen van het bedrijf.
Het is gebruikelijk dat uw ketel 12 tot 15 jaar goed zijn werk blijft doen. Wanneer de ketel ouder is kan het zijn dat de verouderde techniek en mogelijke verkalking van het toestel ervoor zorgt dat u meer gas gaat verbruiken. Vaak komt u hierachter wanneer u de eindafrekening van uw energieleverancier ontvangt. Wanneer onze adviseur langskomt voor een offerte zullen wij ook altijd vragen of u hiervan een kopie zou willen tonen, zodat wij het hoge verbruik met u kunnen bespreken. Mocht u de ketel toch willen vervangen, neem dan contact op met één van onze adviseurs door te bellen naar 088-5050300 of te mailen naar verkoop@kemkens.nl.
Wanneer uw toestel ouder is dan 12 jaar dan kan het verstandig zijn om de cv-ketel te laten vervangen, zeker wanneer een monteur heeft vastgesteld dat de ketel wellicht gebreken vertoont of teveel gas verbruikt. Om u te informeren over wat de beste ketel voor uw woning is komt er een adviseur bij u op bezoek voor een vrijblijvend adviesgesprek. Op basis van uw huidige situatie, uw gasverbruik en uiteraard uw wensen stelt de adviseur een vrijblijvende offerte voor u op. Als u akkoord gaat met de offerte is installatie bij spoedgevallen al binnen 48 uur mogelijk. Bent u niet bereid onze adviseur te ontvangen? Een alternatief is dat onze verkoopafdeling een offerte voor u opstelt op basis van foto’s. De offerte ontvangt u dan per mail. Vraag direct online een offerte aan.
Onze verkoopafdeling maakt graag een afspraak voor u met één van onze adviseurs. U kunt ons bellen (088-5050300) of mailen (verkoop@kemkens.nl). Onze adviseurs komen overdag langs op werkdagen. Een afspraak in de avonduren is tevens mogelijk. Een adviesgesprek is gratis en vrijblijvend. Onze adviseur komt uw huidige situatie bekijken en zal met u de gewenste situatie bespreken en u de opties uitleggen. De offerte is vrijblijvend en de offerte is een half jaar geldig. Daarna passen wij de offerte graag aan naar onze huidige acties.
Onze adviseur kan in uw woning bekijken wat de beste ketel is qua capaciteit, aansluitingen en warmwaterbehoefte. De offerte wordt in samenspraak met u opgesteld. U heeft misschien bepaalde voorkeuren als het gaat om het merk of de financiering van het toestel. U kunt gratis een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen door te bellen naar 088-5050300 of te mailen naar verkoop@kemkens.nl.
Tegenwoordig worden er vooral doorstroomtoestellen geplaatst. Dit komt omdat de meeste doorstroomtoestellen tegenwoordig ook HR op tapwater zijn. Het grote voordeel van een doorstroomtoestel is dat u een lager gasverbruik zult hebben dan bij een cv-ketel met boiler. Het toestel hoeft immers geen ‘voorraad’ op temperatuur te houden. Een doorstroomtoestel levert u heel snel warm water, maar het zal enkele seconden langer duren dan wanneer u voor een ketel kiest met boiler.
Bent u nog niet zeker welk toestel u het beste kunt kiezen? Maak dan een afspraak met één van onze adviseurs door te bellen naar 088-5050300 of stuur een mail naar verkoop@kemkens.nl.
Kemkens is een merkonafhankelijke installateur. U kunt bij ons dus een keuze maken indien u een voorkeur heeft voor een bepaald merk of type toestel. Kemkens zal u hierin wel adviseren en informeren over ervaringen met de storingsgevoeligheid en levensduur van bepaalde merken en type toestellen. Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek door te bellen naar 088-5050300 of stuur een mail naar verkoop@kemkens.nl.
De reden dat er geen exacte prijzen staan op onze website is omdat onze prijzen worden afgestemd op uw specifieke situatie en wensen. Door een gesprek met een adviseur weet u precies waar u aan toe bent en wij weten exact welke werkzaamheden wij moeten berekenen. Zo komt niemand voor onverwachte verassingen te staan. Wilt u toch meer weten over onze prijzen? Neemt u dan contact op met onze verkoopafdeling: 088-5050300.
Omdat u in een huurwoning woont, zal de verhuurder contact moeten opnemen om een nieuwe cv-ketel, geiser of ander toestel voor u te regelen. De verhuurder is verantwoordelijk en zal uw warmwatervoorziening moeten regelen met ons.
Het gemiddelde huishouden in Nederland verbruikt 1600 m3 gas per jaar. Wanneer u van een VR naar een HR ketel gaat kunt u zo’n 300m3 gas besparen per jaar. Indien u een HR ketel heeft die verouderd is en u zou een nieuwe HR ketel aanschaffen, dan kunt u ongeveer 5 – 10% van uw jaarlijkse gasverbruik besparen, natuurlijk afhankelijk van het overige gebruik en de huidige gasprijs. Heeft u interesse in een HR-ketel? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling door te bellen naar 088-5050300 of te mailen naar verkoop@kemkens.nl.
U ontvangt van ons een all-in garantie wanneer u de ketel huurt gedurende de gehele huurperiode. Indien u de ketel koopt ontvangt u twee jaar all-in garantie waarna u een service en onderhoudscontract kunt afsluiten. Onze garantie is volledig en betekent dat indien nodig wij de onderdelen voor u verwijderen, vervangen en opsturen naar de fabriek. All-in garantie houdt tevens in: incl. voorrijkosten, arbeidsloonkosten en materiaalkosten.
Bij verschillende merken gelden er voor bepaalde onderdelen van de cv-ketel langere garantieperiodes. Zo geven sommige fabrikanten 15 jaar garantie op hun warmtewisselaar en andere 10 jaar.
Een elektrische cv-ketel is een alternatief voor iedereen die wilt verwarmen zonder gas. In de praktijk wordt er vrijwel nooit gekozen door een elektrische cv-ketel. Dit komt doordat de woning voorzien moet worden van complete isolatie, er een aanvullende (zonne)boiler nodig is en de verbruikskosten hoger liggen. Kemkens biedt geen elektrische cv-ketels aan. Lees meer over de elektrische cv-ketel, de nadelen ten opzichte van een traditionele gas verwarmingsketel en beschikbare duurzame alternatieven.
Vragen op categorie:
Geen antwoord gevonden op uw vraag?
Stel dan uw vraag aan één van onze medewerkers via het onderstaande formulier.